Trochę wystraszyłam się na początku. Z K2 spadałam aż żal:( pomyślałam, że na biegun północny też będzie trudno wejść. Na szczęście tylko początek przejścia przez instrukcje był skomplikowany. Samo wchodzenie to już przyjemność i wielka przygoda. Nawet jeśli cała załoga nie pędzi, a czasem zostaje zrzucona z powrotem. Nie jest to tak bolesne. Gra na wiek 7+, więc dorosły musi sobie jakoś radzić:) Poza tym jest to gra familijna, więc przyjemna, pięknie wykonana, pomysłowa, dużo w niej interakcji między zawodnikami, dużo przygód podczas wędrówek.
Gra jest duża, sporo w niej elementów, opisów, działań. Ale już po pierwszej rozgrywce jest ok. Wyraźne zasady, ekstra wykonanie i mechanika grania zachęcają do kolejnych wypraw. I tak: każdy ma swoją załogę, którą musi doprowadzić do bieguna. Idąc prosto, w bok lub po skosie, zarzucając od czasu do czasu zasadzkę na innego członka ekipy przeciwnej, zmierzamy do bieguna. Używając kart z wybranymi ruchami, przemieszczamy się przez zlodowacenia. A kiedy na użytych kartach uzbiera się odpowiednia liczba kropek, następuje burza, czyli obrócenie planszy. Już już któryś zdobywca był blisko, niestety musi nadrobić przez wybryki natury. Już był o krok od bieguna, ale podstępny rywal zarzuci zasadzkę, zdobywca wraca na start. Ekspedycja w grupie jest trudna. Lodowe maski raz pomagają w działaniach, innym razem trudno je wykorzystać. Karty wybierane losowo ze stosu raz układają się dobrze, innym razem trafiają się takie, że ciężko poruszać się do wybranego celu.
Łatwo w nią zagrać, ale znaleźć środek na wygraną? Nie, to nie w tej grze. Minusów gry nie znajduję. Plusów jest dużo: instrukcja w języku polskim i angielskim w formie komiksu+ściąga, obrotowa ładna graficznie bajkowa plansza, przezroczyste kafelki jak lód mienią się na planszy między szczelinami, dużo interakcji z innymi graczami, zimowa tematyka idealna na polski klimat okołoświąteczny i czas ferii. Solidna gra z przemyślaną mechaniką. Dzieci w wieku 6+ szybko wyczuwają jej klimat i dobrze się bawią, a 12-latki wygrywają bez skrupułów z dorosłymi.
Jouni Jussila, Tomi Vainikka
wydawnictwo Foxgames, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2016
dla 2-4 graczy, wiek 7+
zawartość pudełka bardzo duża i urozmaicona: niedźwiedź polarny, gwiadka pierwszeństwa i 16 członków wypraw na biegun, plansza kwadratowa i okrągła (obrotowa!), kafelki lodu-plastikowe szkiełka, karty, plansze gracza i punktacji, instrukcja w języku polskim i angielskim w formie komiksu!+ skrót-ściąga zasad
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz