Dzisiaj proponuję dwie gry, które zajmują niewiele miejsca, a fajnie trenują pamięć i koncentrację. Rozgrzewają emocje i umysł.
Timeline "Nauka i odkrycia" to gra z małymi kartami, na których umieszczone są daty różnorodnych wynalazków na przestrzeni kilku tysięcy lat. Gracze otrzymują po 5 kart do ręki, na zmianę próbują układać je w prawidłowym ciągu chronologicznym. Po wyłożeniu nieprawidłowym, trzeba dobrać kartę ze stosu. a niewłaściwie zagraną odłożyć do pudełka. Wygrywa ten, kto pierwszy wyłoży swoje karty.
Niektórzy zarzucają tej grze to, że po kilku rozgrywkach pamięta się daty. Ale kart jest sporo, a pamięć ulotna, więc na jakiś czas na pewno wystarczy. Lubimy ją, bo polega na sprawdzaniu wiedzy, jaką gracz posiada, a nie losowości i szczęściu (choć ja lubię też swoje szczęście w grach:)
Druga gra to "Wiewióry", taka rozbudowana wersja memo. Tu już całkowicie trzeba liczyć na swoją pamięć i skupienie. Roztargnione osoby nie mają szans na wygraną (gram więc, bo lubię, ale nigdy w nią nie wygram:( Polega na zdobywaniu orzechów poprzez odgadywanie, jaki kolor lub przedmiot jest pod spodem karty. To, czy odgaduję kolor czy przedmiot pokazuje symbol na mojej karcie z wiewiórą. Ulega on zmianie, kiedy przeciwnik zgarnie kartę z orzechem. Zapamiętałam już np. dwa kolory, przeciwnik zabrał orzech, muszę więc na nowo odgadywać nie kolory a kształty. Kto pierwszy zbierze 6 orzechów, wygrywa.
wydawca: Rebel, Gdańsk 2015
projekt: Frederic Henry
ilustracje: Xavier Collette i Nicolas Frutus
Zawartość: 109 dwustronnych kart i instrukcja. Małe niezniszczalne opakowanie.
wiek 8+, dla 2-8 graczy!
Wiewióry
wydawca: Rebel, Gdańsk 2015
projekt: Blaise Muller
Zawartość: 9 kafli lasu (dwustronnych) - na obu stronach znajduje się obiekt (grzyb, liść albo kamień) w kolorze żółtym, czerwonym albo niebieskim.
12 kafli orzechów, 4 kafle Wiewiór (z informacją o obiekcie z jednej strony, a o kolorze z drugiej)
wiek 6+, dla 2-4 graczy
Znacie ten projekt? A więc:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz