2.07.2021

The Magic Tower/Zaklęta wieża

 

Jak miło jest pograć w tak ładnie wykonaną grę, bez spiny i z zasadami do zrozumienia w minutę:) Wystarczy rozmieścić bohaterów i żetony na planszy, ukryć klucz pod jednym z żetonów i cieszyć się prostotą rzucania kości i poruszania się po planszy w celu odnalezienia klucza i uwolnienia księżniczki ukrytej w wieży.

Niewątpliwie tym, co przyciąga dzieci do gry jest możliwość wpasowywania klucza w odpowiedni otwór, żeby księżniczka dosłownie wyskoczyła z zaklętej wieży, no i oczywiście działanie magnesów w figurkach graczy. Ale samo chowanie klucza, szukanie go i odkrywanie jest równie przyjemne. A przy okazji trenuje koncentrację i zapamiętywanie (gdzie ukryty klucz, które otwory w zamku już były sprawdzane), umiejętność współpracy (jeśli gra więcej niż dwie osoby działania podejmuje się w grupie), i logiczne myślenie (jak dojść, co pominąć, dlaczego czarnoksiężnik podąża w tamtym kierunku).

Jak grać?

Jedna osoba jest Czarnoksiężnikiem, druga Robinem. Czarnoksiężnik ma dłuższą trasę do pokonania, bo wie, gdzie jest ukryty klucz (pod liściem, grzybami, a może kamieniem). Obie osoby jednocześnie rzucają kostkami: Czarnoksiężnik kością z symbolami (kto pierwszy ma ruch niebieski czy czerwony), Robin z cyframi (o ile pól gracze poruszają się do przodu). Kto pierwszy odkryje klucz (po stanięciu na pole z kluczem, klucz przyczepia się do figurki!), ten próbuje uwolnić księżniczkę dopasowując klucz w jeden z sześciu otworów. Jeśli odgadnie po pierwszej próbie, wygrywa, jeśli nie, gracze wracają na start, Czarnoksiężnik ponownie ukrywa klucz i trwają poszukiwania. Gra trwa do momentu, aż Robin albo Czarnoksiężnik uwolni księżniczkę z wieży. 

Jest w tej grze dużo sympatycznej zabawy, jest oczekiwanie na moment, kiedy i komu zachrzęści klucz i przyklei się do pionka, a potem którą kłódkę uda się odczarować, by powitać skaczącą z radości złotowłosą księżniczkę. 

To nasze stare wydanie z 2012 roku w językach krajów nadbałtyckich. Polską wersję wydało wydawnictwo G3.

The Magic Tower/ Zaklęta wieża

Inka&Markus Brand, il. Rolf Vogt ARVI,

wydawnictwo Drei Magier Spiele, Berlin 2012

dla 2-4 osób, wiek 5+, czas rozgrywki od 15-25 minut

zawartość pudełka: 1 wieża, 1 metalowy kluczyk (+1 zapasowy), 1 figurka księżniczki, 1 figurka czarnoksiężnika Czarnokrukiego, 1 figurka Robina, 1 duża plansza, 1 mała plansza, 16 kafelków, 1 kość z symbolami, 1 kość z cyframi, instrukcja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...