Fantastyczna gra skojarzeń, w cudnej oprawie graficznej. Za każdym razem inna rozgrywka, inne bajanie w wyobraźni. Do grania w domu i na pikniku. Garną się do niej maluchy (od 6 r.ż.) i dorośli. Bo jest prosta, wciągająca i mocno działa na wyobraźnię.
Każdy z graczy ma 6 kart. Bajarz wymyśla skojarzenie (hasło, cytat, odgłos, fragment piosenki) do jednej ze swoich kart. Wykłada ją zakrytą na stół. Pozostali gracze wybierają wśród swoich kart tę, która pasuje do hasła bajarza i kładą
zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie karty, układa je na stole i odkrywa. Gracze (poza bajarzem) w
tajemnicy głosują teraz, która karta jest tą, do której bajarz wymyślał
skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie
punktów:
1. Nikt nie zgadnie/wszyscy odgadną, która karta należy do bajarza, nie otrzymuje on żadnych punktów,
a pozostali gracze dostają po 2 punkty.
2. W innych przypadkach przydzielane są punkty. Po 3 punkty zdobywa bajarz i gracze, którzy poprawnie wskazali jego kartę. Każdy gracz z wyjątkiem bajarza, na którego zagłosowano, otrzymuje 1 punkt za każdy głos.
Trzeba wymyślać proste ale nieoczywiste, ciekawe i sprytne skojarzenia, by ktoś odgadł kartę bajarza, ale nie wszyscy. "Każda ilustracja to klucz otwierający drzwi do krainy wyobraźni". Karty są przecudne. Mogą służyć nie tylko do gry, ale także jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne, jako inspiracja do tworzenia własnych kart.
W wariancie na 3 osoby, gracze zawsze dobierają do 7 kart, a do puli, kiedy narrator wyłoży kartę i poda hasło, przekazują po dwie karty.
Gra otrzymała sporo nominacji i wyróżnień (Gra Roku 2010, nominacja do Spiel des Jahres 2010, nagroda Golden Ace, French Game of the Year, itd).
Dixit 8: Harmonia, ilustracje: Marina Coudray
Dixit 2: Przygody, ilustracje: Clément Lefevre
Dixit 2: Przygody, ilustracje: Clément Lefevre
Jean-Louis Roubira
wydawnictwo Rebel, 2017
zawartość opakowania: 84 karty
dla 3-6 graczy, wiek 6+, czas rozgrywki ok. 30 minut
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz