28.04.2018

Buuu!


Zabawna gra, w którą z przyjemnością zagra każdy kto lubi straszyć innych. Tu bierzemy udział w zawodach straszenia gości hotelowych. Poszukiwania dróg do pokoi czasem są oczywiste, a czasem bardzo trudne. Potrzeba skupienia, uwagi, pamięci, odporności na presję czasową w biegu o żetony. Tematyka i mechanika ekstra, emocje gwarantowane, grywalność duża. Solidne elementy, ładna grafika.

Aby zdobyć tytuł "Mistrz straszenia" trzeba sprawnie szukać drogi dla ducha do pokoju wytypowanego gościa, krzyczeć Buuu i wskazywać kolor, jakim doszło się do celu.



Jak przygotować grę?
Ułóż elementy ramki murów zamkowych, by herby i portrety znalazły się naprzeciw siebie. Ułóż pierwszy kafelek z cyfrą w rogu przy białej baszcie, pozostałe kafle losowo wybierane dokładaj w ten sam sposób. Ułóż 6 kafelków ścian na zaznaczonym miejscu. Ułóż 2 zapadnie i 2 żetony zmiany kolorów na kaflach narożnych. Umieść ducha na środkowym kafelku w 1 z 4 komnat. Ułóż stos żetonów gości z widocznym wizerunkiem przerażonej twarzy (1-9 dla 2 graczy, 1-12 dla 3 i 4 graczy, 1-15 dla 5 i 6 graczy).

Jak grać?
Pierwsza osoba bierze żeton gościa, wybiera numer drogi, układa postać zgodnie z herbem i portretem we właściwej komnacie. Wszyscy gracze jednocześnie szukają drogi dla ducha do komnaty gościa. Kto znalazł właściwą drogę (przez korytarze, komnaty, ściany), krzyczy Buuu i podaje kolor jednej drogi, jaką dotarł do komnaty (jeśli użył żetonu przemiany, podaje ostatni kolor drogi, jaką dotarł do komnaty). W jednej rundzie można korzystać i z zapadni i z żetonu przemiany. Porusza duchem, jeśli zrobił to właściwie, zabiera żeton gościa i kolor ściany, taki jakim doszedł do celu. W następnej rundzie nie może korzystać z koloru ściany, jaki już ma przed sobą, może korzystać z innych kolorów, jeśli dojdzie drogą w kolorze, który ma już inny gracz, zabiera żeton ściany od niego.

Kto wygrywa?
Ten, kto najszybciej zgromadzi 4 kafelki ścian, albo 5 żetonów gości, albo ten, kto ma największą sumę ścian i gości, kiedy stos żetonów gości się wyczerpał.


Buuu!
Christophe Gonthier
grafika: Tony Rochon
wydawca: Foxgames, GW Foksal, Warszawa 2017
zawartość opakowania: drewniany biały duch, 9 kafelków zamku, 15 żetonów gości, 6 kafelków ścian, 4 żetony specjalne (zapadnia i zmiana), 8 elementów ramki, instrukcja
dla 2-6 osób, wiek 7+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...