Oto karciana wciągająca gra o prostych zasadach, z zaskakującymi pobudkami, podróżami do krainy snów, tworzeniem snów z jak najmniejszą ilością czarnych kruków.
Zaskakująco duże karty, zilustrowane w nastroju snów łagodnych, dziwnych i takich, które lepiej żeby nie pojawiały się w ogóle. Szybkie rozgrywki polegają na wymianie kart i ćwiczeniu pamięci, gdzie leżą jakie wartości kart (u siebie) oraz obserwowanie wymian u innych.
Każdy z graczy dostaje po 4 karty, 2 z nich może podejrzeć, dwóch nie. Wszystkie układa zakryte przed sobą. Odkrywa pierwszą kartę ze stosu kart zakrytych, dając początek stosowi kart odkrytych. Kolejno każdy z graczy bierze kartę ze stosu zakrytych albo odkrytych, decyduje, czy zabrać ją do siebie- wymienić na inną, czy odłożyć na stos kart odkrytych. Celem wymiany jest posiadanie jak najmniejszej ilości kruków w swoim śnie układanych 4 kart. Gdy któryś z graczy uzna, że ma najmniej kruków, mówi w swojej rundzie: Pobudka! Wszyscy odkrywają karty i liczą kruki. Jeśli gracz, który powiedział "pobudka" ma rzeczywiście najmniej kruków, dopisuje sobie tyle kruków, z ilu składa się jego sen, jeśli ktoś inny ma ich mniej, wywołujący pobudkę dostaje 5 kruków karnych. Kto pierwszy uzbiera 100 kruków przegrywa, kto ma ich najmniej, wygrywa.
Uwaga, jest kilka kart dodatkowych, które urozmaicają wymianę: np. karta weź 2, podejrzyj 1, i najlepsza: zamień 2 (u siebie albo u innego gracza, i tu można konkretnie popsuć/naprawić komuś albo sobie układ, bo wymieniane karty są oczywiście zakryte:)
Fantastycznie układają się kolejne rundy gry. Kombinowanie, które karty wymienić u siebie, które wymienili już inni gracze. Wyczuwanie, kiedy budzić graczy. Ekstra. Gdybym miała ją na własność, byłaby dobrym zamiennikiem dla wysłużonego już Zera:) Doskonała na 2 osoby, 3, 4 i 5!
SenGamewright
ilustracje: Marcin Minor
wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2017
zawartość pudełka: 54 karty krain ze snów, notes, instrukcja,
wiek 8+, dla 2-5 osób, czas rozgrywki około 20 minut
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz