08.01.2018

Zakupy


Edukacyjna gra dla najmłodszych z siedmioma wariantami, do szybkich i emocjonujących rozgrywek związanych z uzupełnianiem kosza wybranymi produktami w wersji polskiej lub angielskiej.

Ulubiona wersja dziecka wykreuje się szybko po rozegraniu każdego z proponowanych przez wydawcę wariantów. Te, w które najczęściej chce grać mój 5-letni syn to: Nie zapomnij kupić mleka!, Gawędziarz (kto ma dziecko w podobnym wieku, wie o co chodzi:), Kto pierwszy?

Wariant gry "Nie zapomnij kupić mleka!" polega na wylosowaniu karty sklepu i odkrywaniu zakrytych żetonów rozłożonych na stole. Kto ma szczęście i pierwszy odnajdzie komplet produktów ze swojej listy zakupów wygrywa. Podobnie jak w memo, ten kto odkryje właściwy żeton do swojego koszyka, ten ma dodatkowy ruch.



Wariant gry "Gawędziarz!" polega na kupowaniu i rozmawianiu o wybieranych produktach. Zadaniem graczy jest stworzyć jakąś historię, powiedzieć do czego służą wybierane produkty, po co je kupuje, jakie są ulubione produkty. Można próbować układać bajkę przy pomocy kolorowych żetonów. To spokojna gra bez rywalizacji, z fajnym motywem na poznawanie swoich upodobań, rozwijanie słownictwa, układanie toku zdarzeń.



Trzeci lubiany wariant to gra "Kto pierwszy?" Gracze stanowią jedną drużynę, rywalizują z niewidzialnym przeciwnikiem:) Drużyna grających i niewidzialny gracz losują po jednej karcie (dwie listy zakupowe), dostają jeden koszyk, rozkładają żetony z niewidocznymi ikonami i na zmianę losują kafelek. Jeśli kafelek pasuje do list własnych albo niewidzialnego przeciwnika, wrzucają go do koszyka, jeśli nie, odkładają go na bok. Wygrywa ten, kogo kosz zostanie zapełniony jako pierwszy właściwymi produktami z list.
To ciekawa opcja z elementem zaskoczenia (trochę ją zmieniliśmy, gramy w widoczne ikony, a losujemy z zamkniętymi oczami/zawiązanymi jak w ciuciubabce )



Oprócz przedstawionych wersji można bawić się w łowców okazji, kupować w ciemno, robić zakupy na czas, a także grać podając angielskie brzmienie zilustrowanych kolorowo produktów (można je odsłuchać na stronie Kapitana Nauki). Dużo możliwości dla małych konsumentów, solidne karty do wielokrotnego wykorzystania, ćwiczenie pamięci, koncentracji, odporności na presję czasową, pracy w pojedynkę i w grupie.

Zakupy gra edukacyjna
redakcja: Hubert Bobrowski
ilustracje: Magdalena Popovics
Kapitan Nauka, Warszawa 2017
dla 1-4 graczy, wiek 3-7
zawartość opakowania: 4 kosze zakupowe, 4 dwustronne karty z listami zakupowymi do 8 sklepów, 48 żetonów z produktami 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...