8.12.2017

Rekin


Dużo w tej grze emocji, bo małe rybki muszą sprawnie umykać drapieżnikom poruszając się w kierunku kolorowej rafy. Po wyrzuceniu kostkami trzeba umiejętnie oceniać sytuację i podejmować decyzję, czy poruszyć jedną rybką czy dwiema, dwa pola czy jedno. Rywalizacja, emocje, odrobina logiki i negatywnej interakcji.

Kto wygrywa?
Ten, kto pierwszy dotrze jedną rybką na rafę lub jako jedyny pozostanie w grze niezjedzony przez drapieżnika.


Kto i w jaki sposób gra?
2 do 4 osób. Ilość małych rybek biorących udział w grze, zależna jest od liczby graczy. Rybki wykładane są na planszę na zmianę przez graczy, zaczynając od miejsca z liną przy kotwicy. Przy 2 czy 3 osobach, rybki, które nie należą do graczy naturalnie biorą udział w grze. Gracze decydują o stopniu trudności i liczbie biorących udział w grze rybek.
Rzuć dwiema kostkami. Jeśli wypadły dwa drapieżniki, zdecyduj czy przesuniesz jednego o dwa pola czy dwie drapieżne ryby o jedno pole w stronę małych rybek. Byle do przodu w górę lub w dół. 
Jeśli wypadły dwie rybki, własną poruszasz do przodu, w górę lub w dół i czyjąś do przodu (najlepiej do paszczy drapieżnika:). Wypadły dwie takie same rybki, możesz przesunąć o jedno pole 2 rybki lub o dwa pola jedną rybkę w wyrzuconym kolorze. Jeśli wypadł drapieżnik i cudza rybka, pierwszy wypływa drapieżnik. Może uda mu się już teraz zjeść czyjąś rybkę?



Nie można się wycofać (choć dzieci pewnie bardzo by chciały), pływać na skos ani przeskakiwać rybek i drapieżców. Rybę przeciwnika i rybę nienależącą do nikogo można przesuwać tylko do przodu.
Nie zrażaj się przegraną. W następnej rundzie zrób wszystko, by pozostać na planszy, wyprzedzaj, chowaj się, płyń najszybciej jak się da. I pamiętaj, że jest tu trochę losowości, więc wszystko jest możliwe:) Jeśli zdarzy ci się pragrana, spróbuj się z nią pogodzić, bez obwiniania i pretensji do innych:)

Co podoba się nam w tej grze potraktowanej jako rodzinna?
- Bajeczna podwodna oprawa graficzna, drapieżne rekiny z ostrymi zębiskami.
- Emocje towarzyszące graniu, zwłaszcza u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Bo nie każdemu obojętne jest kogo posłać na pożarcie najpierw.
- To, że uczy logicznego planowania, szacowania i reakcji na ruchy i szybką akcję, decyzyjności w wyborze strategii (zjadać i atakować czy szybko dotrzeć do celu).
- Proste zasady i stopniowanie trudności (małe drapieżniki czy duże, 3 czy 4?).
- Zaskakujące nagłe zwroty akcji.

Gra zdobyła nagrodę Young Einsteins Gold Award 2017 r. w Wielkiej Brytanii.



Rekin
Arpad Fritsche
ilustracje: Dovydas Ciuplys
wydawnictwo Granna, Warszawa 2017
wiek 5+, dla 2-4 graczy
zawartość: plansza kolorowej rafy, 16 małych rybek w 4 kolorach, 6 drapieżników, 4 żetony rybki przypominajki, 2 kostki, instrukcja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...