26.09.2017

Squla. Wyprawy z geografią i quiz wiedzy dla klas 4-6


Wyprawy z geografią przeznaczone są dla 2-4 graczy w wieku 10+. Z 38 kart dzieci nauczą się błyskawicznie rozpoznawać położenie państw na kontynentach i ciekawostek na ich temat.

Zabawa polega na umiejętnej wymianie posiadanych kart z konkretną osobą. Wariant trudniejszy przewiduje zadawanie pytań na podstawie ciekawostki umieszczonej na karcie. Żeby otrzymać kartę od innej osoby, trzeba odpowiedzieć na pytanie. Celem jest zbieranie kwartetów, czyli kompletu czterech kart w tym samym kolorze z danej części świata, wymieniając posiadane na ręku karty. Jeśli gracz ma daną kartę, musi oddać osobie, która pyta właściwie, po udanej wymianie, kontynuuje zdobywanie kart. Jeśli pytana osoba nie ma karty, pytający traci swoją kolejkę.
Po zebraniu kompletu, gracz krzyczy: "kwartet!" i kładzie go przed sobą. Im więcej kwartetów, tym większa szansa na wygraną.

Na kartach zaznaczone są na kolorowo poszczególne kraje umiejscowione na kontynentach. Na każdej z kart widnieją też inne karty potrzebne do zebrania kwartetu. Liczy się więc spryt, umiejętne zadawanie pytań, obserwowanie i zapamiętywanie, kto posiada jakie karty.


Squla. Wyprawy z geografią
wydawca: Granna, Warszawa 2017
zawartość: 38 kart państw, 7 kart z mapkami, instrukcja,
karta z kodem dostępu do Squla.pl
dla 2-4 osób, wiek 10+ 

 Po wprawce w tematyce geograficznej, pora na rozszerzenie tematyki i przejście do zagadnień z zakresu: przyrody, historii i społeczeństwa, języków, i innych. Zabawa polega na zdobywaniu punktów za prawidłowo udzielone odpowiedzi. Po odwróceniu karty z pytaniem każdy z graczy sam czyta sobie pytanie i głośno krzyczy do niego odpowiedź. Po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi zabiera ze stołu żeton z punktem, z dwoma punktami, z koniczyną (szczęściarz, dzięki niemu gracz może zabrać dodatkowy żeton od innego gracza), z psotnikiem (dzięki użyciu tego żetonu można wskazać, który gracz w danej rundzie nie może odpowiadać na pytanie). Po udzieleniu nieprawidłowej odpowiedzi, gracz oddaje swój żeton do puli żetonów leżących na stole. Jeśli nikt nie zna odpowiedzi na wylosowane pytanie, nie dzieje się nic, pora na kolejne pytanie. Zabawa w odpowiadanie trwa do momentu, aż zostanie odsłoniętych 12 kart, kto uzbiera najwięcej punktów, wygrywa. Prawidłowość odpowiedzi można sprawdzać na dołączonych kartach odpowiedzi.
Po opanowaniu podstawowej wersji można grać w różne warianty: po tyle samo odkrywanych kart przez każdego gracza, czytanie głośno pytań przez jedną osobę, granie przez dłuższy czas do określonej większej liczby pytań, granie na czas, np. przez 15 minut. Kto lubi quizy, będzie zadowolony z rozpiętości poziomu trudności, różnorodności tematów, konstrukcji pytań i odpowiedzi, z elementu współzawodnictwa na żetony.


Squla. Błyskawiczna nauka przez zabawę. Quiz dla klas 4-6
wydawca: Granna, Warszawa 2017
zawartość: 108 kart z zadaniami, 2 karty z odpowiedziami, 36 żetonów, instrukcja, karta z kodem dostępu do Squla.pl
dla 2-6 osób, wiek 9+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...